| |
|
Production of weak forms of prepositions by non-native speakers of English
Kozáková, Tereza ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Malá, Markéta (oponent)
Cílem této bakalářské práce je odhalit a popsat, do jaké míry nerodilí mluvčí angličtiny s různými mateřskými jazyky používají slabé formy gramatických slov, konkrétně předložek. Teoretická část popisuje samohláskovou redukci a její význam pro rytmus v anglické větě. Následně je na tento koncept nahlíženo perspektivou Lingua Franca Core a jejím přístupem k výuce samohláskové redukce. Praktická část obsahuje analýzu nahrávek z korpusu nerodilých mluvčích angličtiny L2-ARCTIC, která popisuje, jestli a do jaké míry vybraní mluvčí arabštiny, hindštiny, korejštiny, mandarínské čínštiny, španělštiny a vietnamštiny redukují předložky v kanonicky slabých pozicích. Pozornost je věnována kvalitě a kvantitě samohlásek v předložkách s ohledem na výskyt na začátku či uprostřed věty. Průměrné trvání samohlásek v daných předložkách jsou porovnány s poměrnou délkou travní u samohlásek pro standartní britskou angličtinu. KLÍČOVÁ SLOVA ELF, předložky, poměrná délka samohlásek, samohlásková redukce, schwa, slabé formy
|
|
Role of Schwa in Word Stress Perception
Juránková, Martina ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit jakou roli hraje anglická redukovaná samohláska šva jakožto hlavní představitel samohláskové redukce v percepci anglického slovního přízvuku. Jako výzkumný nástroj bude sloužit percepční test složený ze tří skupin tří až pětislabičných slov. Jednotlivé skupiny slov se budou lišit umístěním cílové hlásky, a to buď před slabikou nesoucí hlavní přízvuk, za ní a nebo se v blízkosti hlavního přízvuku nevyskytne vůbec. Účastníky testu budou studenti základní, střední a vysoké školy, jejichž úkolem bude identifikovat a označit hlavní přízvuk ve vybraných slovech. Předpokládáme, že identifikace přízvučných slabik bude usnadněna přítomností šva v bezprostřední blízkosti hlavního přízvuku.
|
| |